Wednesday, April 29, 2009

hilangnya kuasa veto seorang aku!!!!

KUASA VETO....dari dulu mmg milik aku sbb aku berhak tentukan channel TV mane adik3 aku patot tonton....aku ada kuasa untuk memberi arahan kpd adik3 aku....wakkaka...

10-15 tahun yang lalu.....
1. aku dgn bangganya pernah membuat mural dgn "kaler magic" di badan adik3 aku sewaktu
dorang tido...contohnya::
- lukis jam dipergelangan tangan,
- lukis matahari di bahagian pusat
- lukis misai+spek mata
2. paksa adik aku p kedai beli aiskriM+"cekedis" dsbgnya
3. makanan bahagian aku lebey sikit dan makanan adik aku makanan aku,
makanan aku makanan aku (ni antara punca3 tumbesaran badan aku melebihi adik3 aku)
4. suruh adik aku belikan "roti kering"...sbb aku malu nk beli sendiri, aku pon xpaham kenapa
dulu aku malu sgt nak beli!!!
5. mlm3 kalu my mom tade, aku akan matikan suis utama kt umah...so semua akan bergelap!!!!
hahahha....smpai nangis3 adik aku....
6. bulan puasa...juadah kuih pilihan aku plg banyak....kahkahkahkah
7. aku boley maen game DAYTONA (lumba keta) dgn nisbah 3:1, maksudnya giliran aku 3x adik
aku 1x.....muhahhaa
8. dan banyak lagi sebenarnya.....

tapi semua tuh jadi kenangan terindah la....kakkaka...sebabnYa.......semalam aku call adik aku...tiba3 aku rasa suara adik aku yg bongsu pondah berubah....dah ikot sore abg3 dia....aku xpercaya!!!! wakakaka....semua dh besar...sore dh macho....ahahhaha.....maknanya masa aku berkuasa dah tamat...ahahhaa...hilangnya kuasa veto seorang aku......dalam susah payah membesar sbg seorang kakak yg paling baik di dunia....ahahhaha...tapi satu yang xkan berubah.....nilai kasih syg aku pada adik3 aku.....kahkahka....merekalah hero aku smpai bila3....masakan aku tetap plg sedap bg dorang klu mymom tade (wlaupon termasin dsbg)....dan wlpon aku kakak...aku ttap minta maaf kalau aku salah......dan harapnya hormat dorang kt aku juga xberubah!!!!

pesanan aku buat kakak3 diluar sana:: guna sebaiknya peluang anda sewaktumasih berkuasa veto....dan aku yakin setiap kakak tak akan melepaskan peluang ini....hahhaha

pesanan utk adik3 aku :: baek kemaskan bilik kakyu sebelum jumaat neyh sebelum segala macam mak nenek dlm bilik tuh kakyu bakar!!!! (lagak seorang veto)

***skrg neyh aku dh xsedajal kisah3 di atas kt adik3 aku.....sbb aku yg selalu kena....so sbb tu la kuasa veto aku dah dikira hilang!!!!....aku tade niat pon melakukan kisah3 di atas TETAPI aku rasa puas hati bila adik3 aku menangis sbb aku....rasa seorang JUARA!!!...hahahha....

2 comments:

Shepha said...

mungkin aku pun patut buat entry begini sbb mggu depan aku nak balik haha.
kemas katil,kemas bilik!

Munirah Abd said...

hahahah...
saya masih lagi berkuasa veto walaupun adik2x dah besar panjang..

betul2x..suka buat adik2x nangis..sbb rase yes aku lah JUARA!! hahhaha