Showing posts with label rindu. Show all posts
Showing posts with label rindu. Show all posts

Thursday, June 11, 2009

kaki aku sakit

bila kaki sakit....kaki pon sakit...
lama xhupdate...sbb busy dgn tuntutan kerja (sila muntah)....
kembali bekerja stelah 3 hari cuti dan 5 hari dirumah...(sekejap ja aku rasa)...
kaki aku sakit...(pagi tadi masa nk turun tangga, "terpeleut"....sbb aku turun tangga dgn keadaan asyik menyanyi lagu ARORA juga sebok mencuri pandang kereta satria milik seorang jejaka ensem.....wahhh jgn la plak jejaka satria tuh terjumpa blog aku...ahahha...mmg dasar gadis pemalu).....

tade apa yg berlaku sepanjang waktu terdekat ini....selain
~~ cuyie kawen (SELAMAT PENGANTIN BARU CUYIE+CikSU)
~~ aju dh start kuliah kt uitm (SELAMAT MGHAFAL AKTA dan FAKTA yg katanya buku setebal3 nya)
~~ selamat hari bapa utk bapa3 suma (DAH LAMA LEPAS KOT)...

dan seorang aku mengharapkan ia jadi kenyataan.....tp semuanya hanya perancangan dan hanya DIA yang tahu apa yg terbaik utk HAMBANYA....

** antara kepingan gambar3 kawen cuyie!!!!
**tiba3 aku rasa nak majlis kawen yg ada istiadat pedang cam cuyie jugakk...wahahah....
**aku pengantin wannabe ke??? heheh






Tuesday, June 2, 2009

entry untuk nadia....

makcik aku akan bercuti mulai esok...jgn rindu3 aku...kalu aku sempat nanti aku guna handpon pakcik aku call ko (jimat kedit aku)......ermmm ada news aku nk gossip nga ko tapi sebab ko tiada di talian terpaksa la ditangguhkan dulu...aku taw saat ini atok ko amat memerlukan ko.....smpai salam aku utk atok&mek ko....juga mak ko...juga akim,nazira,acu,cikja dan semua.....(dh mcam suma aku kenal pulak).......igt pesan aku walau apa pon ko tetap kambenku....ahahahah...diperlukan bila rumput halaman rumahku panjang!!!!! weh sepanjang percutian aku....kalu ko rindu aku...baca entry ni berkali....hahhaha


kambenku sayang
- kau lah sahabat aku paling LAWAk
- kau lah paling memahami ayat3 aku yang seterusnya
- kau lah plg cepat mengerti setiap maksud tersirat kata3 aku
- kau kawan sejati aku (perghhh ayat dah mcam kamben)
** tp suma nie ikhlas dan sebuah kenyataan


~~ ko ingat x sape neyh???~~


~~ konon letey ~~

~~ konon lawaK~~


~~ neyh pic masa first year kan?? ~~

** ujie tima kasih banyak3 tlg aku....jasamu ku kenang hingga akhir hayat!!!!......






















Wednesday, April 29, 2009

hilangnya kuasa veto seorang aku!!!!

KUASA VETO....dari dulu mmg milik aku sbb aku berhak tentukan channel TV mane adik3 aku patot tonton....aku ada kuasa untuk memberi arahan kpd adik3 aku....wakkaka...

10-15 tahun yang lalu.....
1. aku dgn bangganya pernah membuat mural dgn "kaler magic" di badan adik3 aku sewaktu
dorang tido...contohnya::
- lukis jam dipergelangan tangan,
- lukis matahari di bahagian pusat
- lukis misai+spek mata
2. paksa adik aku p kedai beli aiskriM+"cekedis" dsbgnya
3. makanan bahagian aku lebey sikit dan makanan adik aku makanan aku,
makanan aku makanan aku (ni antara punca3 tumbesaran badan aku melebihi adik3 aku)
4. suruh adik aku belikan "roti kering"...sbb aku malu nk beli sendiri, aku pon xpaham kenapa
dulu aku malu sgt nak beli!!!
5. mlm3 kalu my mom tade, aku akan matikan suis utama kt umah...so semua akan bergelap!!!!
hahahha....smpai nangis3 adik aku....
6. bulan puasa...juadah kuih pilihan aku plg banyak....kahkahkahkah
7. aku boley maen game DAYTONA (lumba keta) dgn nisbah 3:1, maksudnya giliran aku 3x adik
aku 1x.....muhahhaa
8. dan banyak lagi sebenarnya.....

tapi semua tuh jadi kenangan terindah la....kakkaka...sebabnYa.......semalam aku call adik aku...tiba3 aku rasa suara adik aku yg bongsu pondah berubah....dah ikot sore abg3 dia....aku xpercaya!!!! wakakaka....semua dh besar...sore dh macho....ahahhaha.....maknanya masa aku berkuasa dah tamat...ahahhaa...hilangnya kuasa veto seorang aku......dalam susah payah membesar sbg seorang kakak yg paling baik di dunia....ahahhaha...tapi satu yang xkan berubah.....nilai kasih syg aku pada adik3 aku.....kahkahka....merekalah hero aku smpai bila3....masakan aku tetap plg sedap bg dorang klu mymom tade (wlaupon termasin dsbg)....dan wlpon aku kakak...aku ttap minta maaf kalau aku salah......dan harapnya hormat dorang kt aku juga xberubah!!!!

pesanan aku buat kakak3 diluar sana:: guna sebaiknya peluang anda sewaktumasih berkuasa veto....dan aku yakin setiap kakak tak akan melepaskan peluang ini....hahhaha

pesanan utk adik3 aku :: baek kemaskan bilik kakyu sebelum jumaat neyh sebelum segala macam mak nenek dlm bilik tuh kakyu bakar!!!! (lagak seorang veto)

***skrg neyh aku dh xsedajal kisah3 di atas kt adik3 aku.....sbb aku yg selalu kena....so sbb tu la kuasa veto aku dah dikira hilang!!!!....aku tade niat pon melakukan kisah3 di atas TETAPI aku rasa puas hati bila adik3 aku menangis sbb aku....rasa seorang JUARA!!!...hahahha....

Tuesday, March 31, 2009

tentang aku yang tidak bermaya!!!!

aku.lemas.dan.tak.bermaya.menjadikan.aku.stress.dan.malas.berkerja.juga.melakukan.apa.3
apa.makna.disebalik.demam.yg.sering.melanda.setiap.hujung.bulan.satu.persoalan.??
demam.yg.menyebabkan.perubahan.pada.deria.rasa.dan.juga.deria.bunyi.aku.!!
pada.saat.dan.ketika.entry.ini.ditaip.kurasakan.dunia.ini.begitu.sunyi..<>
sunyi.tanpa.suara.bunyi.dan.segala.macam.muzik.dunia.{}
ouhhhh
setidaknya.tidaknya.membuatkan.aku.sedar.erti.kehidupan.insan.yg.tidak.mengenal.bunyi..**
hidup.dalam.ilusi.ciptaan.sendiri.amat.memenatkan.
huarghhhhhhhh
mimpi.itu.satu.yang.memenatkan...&&
merancang.itu.lebih.penat.sebenarnya....^^
dan.akhirnya.untuk.sekian.kali.aku.memutuskan...$$
keputusan.ditangan.aku.kerna.aku.yang.berhak...(:',)
!!!--kesimpulannya--!!!
akan.kusimpul.semula.
~~ DIMANA KOTAK RAHSIA SEORANG AKU ~~

Tuesday, February 24, 2009

my A.D.H.F

~~aku pernah jadi 2nd mummy untk anak ini......dis baby olso banyak mengajar aku susah payah my mom membesarkan aku!!!!....bangun mlm3 buatkan susu+tidorkan dia.... dia juga mengajar aku erti kehidupan, ketentuan ILAHI dan keajaibanNYA......dan yang pasti setiap apa yang berlaku ada HIKMAHNYA....sesungguhnya ALLAH itu MAHA ADIL, MAHA PENGASIH juga PENYAYANG...kami redha dengan ketentuan ILAHI...syukur kerna kami juga diberi ketabahan dan kecekalan.....~~


~~my hensem boy~~


~~ada gaya ibu mithali x???~~

~~adoiiyaaaaa sudah pandai senyum da~~

~~buat muka konpis dgr ceramah aku~~









Monday, February 16, 2009

kangan bangat!!!!

waaaaaaaaaaa...rindu bangat sama ini boyzzs....!!!



~~mylovely amaDamian~~


~~myherOes fariz and udin~~