Tuesday, April 14, 2009

madah seorang aku

madah seorang aku.....
kerna sepucuk paku kandang kuda musnah
kerna kandang kuda musnah kuda mati
kerna kuda mati raja tak dapat hantar utusan
kerna raja tak dapat hantar utusan negara kalah perang
kerna negara kalah perang rakyat hidup susah
kerna takut susah ramai yang bunuh diri!!!!

persoalan seorang aku?
1. kenapa xbuang paku awal2
2. kenapa buat kandang kuda guna paku?
3. kenapa raja xanto sms ke email ke?
4. kenapa mesti nak berperang, hidup berbaik3 xbley ka?
5. rakyat je ka hidop susah? raja p mane? raja ada akaun bank kt SWISS ka??

kesimpulan seorang aku!!!
1. kadang3 benda/punca yg kecil boleh sebabkan masalah yang besar
2. hidup kita neyh xlari daripada sekecik3 masalah hinggalah sebesar3 problem
3. kadang3 menda yang kita tak taw hujung pangkal pon boleh sebab kan kita putus asa
4. kita neyh mmg lumrah selalu pentingkan diri.... pentingkan diri tu ada juga baiknya tapi tengok situasi dan keadaan la cam mane...
5. kita sebenarnya banyak mengomel daripada bertindak...maknanya banyak mulut tapi kaki+tangan+otak xjalan....

nasihat seorang aku!!!
1. jangan cepat berputus asa selagi kita tidak mencuba
2. jangan lari dari masalah...sejauh mane kita lari sedekat itulah masalah mengejar kita
3. bertindaklah sebijaknya dalam apa jua keadaan sekalipon
4. jangan banyak memberi alasan yang kita sendiri meragui alasan itu
5. jangan takut pada teknologi

p/s :: cintailah alam sekitar sebagaimana alam sekitar menyintai kita juga janganlah sia-siakan tumbuhan hijau yang membekalkan kita OKSIGEN!!!!

3 comments:

k.e.r.i. said...

apa ko mencarut ni?

Shepha said...

aku pun nak mencarut jugak lah haha

lalang said...

~~ k.e.r.i - apanya mencarut...neyh hasil karya agung seorang aku weh....ko kena paham maksud tersirat dan tersurat then baru boley hasilkan rumusan yang A1

~~ shepha - mane de aku mencarut...aku hasilkan karya agung neh...rujukan generasi depan!!!