Showing posts with label lolipop. Show all posts
Showing posts with label lolipop. Show all posts

Monday, March 26, 2012

alasan selalu beribu

nak jogging la...
:- eh kasut sukan xbeli lagi

hari nak pg dgr ceramah agama kat surau bawah ...
:- la semalam ke ceramahnya!! next week la p .. (pastu next week lupa daa)

ptg nanti balik keje terus p basuh kereta ...
:- ouh hujan la plak!!! esok lah... (againNagain ptg sok sah3 malas)

rasa nak makan puding caramel la .. jom buat..
:- alaaaa...loyang tade plak...nak masak camne...

esok khamis... boleh puasa sunat ni ...
:- waaa... jam abes bateri ... xsedar nak sahur!!!

jom main badminton
:- court penuh lak...

nak diet la ...
:- start next week la... nanti bazir plak stock makanan dlm peti ais

p/s : kalau ikotkan malas nak update blog sebab belum kurus .... ingat nak update blog pakai kebaya!!!
:- alasan paling termahal seantero alasan!!!

Wednesday, February 22, 2012

selepas 2 tahun!!!

kelegaan sebenar secara rasmi nya dapat dirasai hari ini ...
amboi ayat macam apa ja kan!!! choi!!
sekeping gambar berjuta makna ...
syukur alhamdulillah...

TM tu apa ye?? TAMAT ke??
Complete maknanya lengkap ... maknanya boley grad la kan??
yeayyy grad jua aku akhirnya ....
ok ma .. k.u dah abes belajar .. boley carikan jodoh la ... monolog dalaman 
kepada rakan perjuangan yang super duper bijak iaitu shasha dan fida ...
terima kasih untuk 2 tahun yg super super rings!!!

si bijak yang suka membebel

penghibur hati

inspirasi

algorithm untuk lulus

kepada rakan3 yang masih berjuang untuk grad ...
teruskan usaha anda ....kalau fail subjek pon jgn risau ...
anda boley repeat balik dan score ... pengalaman ni!!
untuk berjaya anda perlukan tahap kerjasama yang tinggi ...
eh eh motivasi tetiba!!
terima kasih kepada semua lecturer CS777 ...

Tuesday, February 21, 2012

antara dua!!!

pagi3 nak berangan sikit boleh??
boleh .... silakan ...
berangan la sampai kucing bertelor!!!!



















tapikan tapiii kannn ....
antara dua yg kt atas tu mana satu patot jadi pilihan?
ada rezeki boleh dimiliki ....
xpon sape sudi bagi buat hantaran ok jugak!!!
amboiiiiiiiii !!! asam boi sgt!!!

semoga team Malaysia bersemangat menentang Jepun ...
eh eh tetiba!!!
air kelantan paling kotor tapi wabak AGE di perak ...
orang perak minum air kelantan ke ?
negeri kelantan paling miskin ... fakta atau ?
yang miskin perlu dibantu ... jom 1Malaysia bantu!!!
eh eh eh lagi tetiba!!!
jangan lupa daftar mengundi ... 
memilih pemimpin adalah tanggungjawab setiap individu!!

Saturday, December 3, 2011

Nur Ain Cerekarama TV3

gegirls.. jom nengok FA ...cerekarama sekarang......
mengisahkan nur ain yg dilakonkan oleh eyka farhana...
diambil sbg anak angkat oleh Fahrin Ahmad dan Fasha Sandha ....
keluarga kaya tapi sejadah pon tade kat rumah...
so how???
macam mana nur ain nak sesuaikan diri dengan family kebaratan....
jom nengok!!!

i like ... ayat pesanan dalam drama Nur Ain cerekarama tv3 :: lebih kurang la ayatnya...
"Kadang Allah hilangkan matahari lalu turunkan hujan petir...
Puas kita menangis tertanya-tanya mana hilangnya matahari...
rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi ..."

dan kawan3 peminat drama Melayu.....
perempuan dlm cerita ni yg bekerja dgn fasha sanda...
adakah beliau berlakon dalam Tentang Dhia...
watak kawan zikir yang kematian suami??
adakah org yang sama....

jejoms memononton Fahrin Ahmad...like like... hahaha

p/s untuk sahabat baik (nutt) :: ibu yg tgh berpantang terpaksa la tido awal xdpt tgk abg FA!!!

Monday, November 28, 2011

salam maal hijrah

hari kedua untuk maal hijrah 1433H.
pantas masa berlalu. sepantas cahaya mungkin.
dan makin pantas masa makin pantas lah usia.
usia yang bergantung pada masa.
usia bertambah sejajar dengan masa.
dan kita harus sedar itu.

sikit saja lagi aku perlu lalui.
betul sangat penat untuk yang sedikit ini.
aku perlu kan bekalan tenaga untuk teruskan.
tolong email kan bekalan tenaga itu.
sungguh aku amat perlukan.....

apa aku merepek?
syndrom budak final semester agaknya.
budak yang bersesak dalam traffic.
traffic assignment sesak sepanjang 190km.
mampu ke aku??

please disember and january be nice to me.
perlahan kan sikit gerak tari detikan jam.
supaya aku mampu bernafas seperti biasa.

untuk kawan2 yang bercita-cita untuk sambung belajar.
dan juga bekerja pada masa yang sama.
persiapkan diri mental dan fizikal.
kerana belajar sambil bekerja lebih penat daripada bekerja sambil belajar.

lalangStress - sumber gambar Google


tak sabar nak tamatkan semua penderitaan ini!!!

Monday, November 21, 2011

Sesaat Kau Datang – Ramlah Ram ft Sleeq

kelas ko kak mellahh!! Igt baju bentuk hati ingat kak melah....
kau kunci cinta ku di dalam hati mu...
(kau kuncicak cintakucing.... lupa sapa melawak mcm ni dulu2)
Sesaat Kau Datang lagu baru Ramlah Ram ft Sleeqdari Singapore...
dengar lagu Ramlah Ram yang baru tu (baru ke??) mcm sedap di halwa telinga plak....
nice try lah kak melah berduet dengan budak rap!!!
Sleeq .. siapa mereka?? Penyanyi rap yang bersal dari Singapore ok!!!
mcm xpercaya first time dgr Dj ckp tu lagu ramlahRam!!!
Kepada yang belum dengar... please pergi dengar dan korang pasti suka lagu ni!!!

kelasss kak melah!!


Lirik Lagu Sesaat Kau Datang – Ramlah Ram ft Sleeq
Sesaat Kau Datang
Sesaat Kau Hilang
Kemunculan dirimu
Penuh misteri

Kau Mendekat
Kau Menjauh
Kau tinggalkan diriku
Sesudahnya kau membuang
Mencampakkan aku

Its not that i dont love you
I just dont want to hurt you
I cant let go of all the good times we share together
I hate to be cold but i got to let you go

Sungguh kejamnya dirimu
Mengkhianati cinta yang ku semat di jiwa
Kau hancurkan segala harapan
Kau remukkan cinta yang telah kita bina
Ha ha ha ha ha ha

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela
Kerna hatiku masih mencintai
Dirimu dengan sepenuh hati
Tapi ku ikhlas melepaskanmu
Karena aku manusia biasa

Nothings easy girl
Nothings easy girl
Aint nothings easy i hope you understand me girl
Nothings easy girl
Aint nothing in this world
Could ever compare to what we had
Whats gone

Sungguh kejamnya dirimu
Mengkhianati cinta yang ku semat di jiwa
Kau hancurkan segala harapan
Kau remukkan cinta yang telah kita bina
Ha ha ha ha ha ha

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela
Kerna hatiku masih mencintai
Dirimu dengan sepenuh hati
Tapi ku ikhlas melepaskanmu
Karena aku manusia biasa

Tiada salahku kepada dirimu
Kau buatku sengsara
Kau buat kecewa
Ku Harap ada karma
Yang datang kepadamu kepadamu

cepat p dgr!!!

Tuesday, November 15, 2011

kelayakan umur saya untuk PMR

selamat hari lahir ke 15 untuk saya!!!
semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki serta dipermudahkan segala urusan kebaikan..
semoga esok dapat cabutan bertuah iPad sempena hari lahir...

me_onMybirthday_with_ejat_nana_sara_on_nana_wedding_kertih

me_onMybirthday_at_Kertih_wedding_nanaKo


sedar tak sedar umur bertambah selari dengan pertambahan berat badan...  meskipon ada yg cakap nughul..ko dah kurus sikit... saya tahu itu ayat penyata berunsur provokasi dan jujur saya tiada lebihan pendapatan untuk belanja makan kat kenny rogers yang berkhasiat!!!

dikala umur mencecah tahap layak ambil PMR saya sedang bertungkus lumus nak menghabiskan saki baki pengajian MameeMonster yang tinggal sekangkang 100 ekor kera untuk dihabiskan.... doakan kejayaan saya kerna saya jua mendoakan kejayaan anda.... dan ku dambakan doa myMom yang xpernah putus untuk the only anak perempuannya ini....bold bukan nak bangga atau kecoh satu dunia...


apa hala tuju hidup saya? :: bekerja kumpul duit senangkan keluarga bantu adik2 ...
kerjaya :: saya masih lagi dalam tempoh percubaan sebagai PTM .. harapnya saya lulus tempoh percubaan..

dan untuk kesekian kalinya hari-hari dalam hidup saya berlari dengan pantasnya tanpa saya sedari...

bayu angin gemalai melambai,
pucuk hijau mekar berkembang,
pilu sungguh rasa di hati,
menghambat masa hampa pulang....

Monday, November 14, 2011

Ombak Ridu versi filem 1 Disember

Ombak Rindu difilemkan dan bakal ditayang 1 Disember!!!
Semangat nak tengok nanti sebabnya aku tersangatlah jatuh hati dengan novel Ombak Rindu...
So tak sabar nak tengok bila difilemkan...


Siapa yang umur baya3 aku... dan tak pernah baca novel Ombak Rindu sila angkat kaki!!!
dulu masa aku sekolah zaman aku tade akaun facebook tade akaun twitter dan tade akaun friendster..
zaman guna komputer untuk buat folio sejarah, zaman berchatting kat mirc guna nama Puteri Salju...
itulah zaman yang hobinya adalah membaca novel selain baca majalah mangga dan HAI ...
dan novel Ombak Rindu adalah novel yang aku baca lebih sepuluh kali ....
watak izzah, hariz, mila, musliha, pak dollah, datin suffiah, sulaiman, wafiah ....hafal suma!!!

novel ombak rindu
sejak 2 menjak ni dah memeng trend mengfilemkan novel agaknya...
lagenda budak setan, kasih yang suci (nora elena), trilogi cinta, stanza cinta dan banyak lagi lah aku rasa...
dan yang aku beria tengok nora elena je lah kan... now seth tan kembali sbg hariz...weeeee....
filem ombak rindu
maya karin macam terlalu moden untuk watak izzah ...tapi tunggu dan lihat lah since aku suka lakonan maya dan dia juga cantik macam aku !!!
izzah amir-maya karin
Sinopsis filem ombak rindu (rasanya xkan 100% sama dengan novel mungkin..)

Filem yang diadaptasikan daripada novel Ombak Rindu ini mengisahkan tentang perjalanan cinta dua insan, Izzah dan Hariz dari dua dunia yang berbezadan mereka terpaksa menempuh pelbagai rintangan sebelum menemui kebahagiaan. Izzah adalah gadis kampung yang telah dijual oleh bapa saudaranya kepada sebuah kelab hiburan di K.L untuk dijadikan pelacur. Seorang pemuda, Hariz anak Datuk Sufiah, pemilik empayar perniagaan SUFIAH CEMERLANG telah mermbeli Izzah dari pemilik kelab tersebut untuk dijadikan perempuan simpanan, namun Izzah telah merayu Hariz supaya menikahinya untuk menghalalkan hubungan mereka.
Hariz setuju dengan syarat Izzah tidak menuntut sebarang hak sebagai isteri. namun selepas itu, hariz yang kasar dan panas baran telah jatuh cinta dengan Izzah yang penuh dengan kelembutan. hariz kemudian terpaksa menikahi Mila, kawan zaman persekolahannya setelah didesak oleh Datuk Sufiah dan Mila yang amat mencintainya. Semasa Hariz koma dihospital akibat kemalangan jalan raya, Datuk Sufiah telah menghalau Izzah keluar dari bungalow Hariz dan merampas telefon bimbit Izzah.
Setelah keluar dari hospital, Datuk Sufiah memberitahu Hariz yang Izzah telah menjalani hubungan dengan lelaki lain. Hariz yang marah telah memberitahu Izzah bahawa dia akan digantung tidak bertali semasa terserempak dengan Izzah di rumah pak Dollah, pemandu keluarga Datuk Sufiah. Izzah kemudian kembali ke kampungnya. Pak Dollah yang marah dengan Datuk Sufiah telah memecahkan rahsia bahawa hariz adalah anaknya yang telah diserahkan kepada suami Datuk Sufiah untuk dijadikan anak angkat serta memberitahu Hariz bahawa Izzah tidak bersalah. Hariz yang menyesal dan amat rindukan Izzah telah pergi ke kampung Izzah untuk memujuk supaya kembali kepangkuannya. Mila datang ke kampung Izzah dan menuntut cerai dari Hariz. Filem ini berakhir dengan Izzah dan Hariz menjalani hidup bahagia tanpa rahsia lagi.

selain Ombak Rindu...aku suka novel pergilah sepi (tak silap aku karya fauziah ashari penulis Ombak rindu)...
cinta pertama(norhayati berahim)...novel cinta pertama pernah di dramakan kt tv 1 dolu-dolu...dilakonkan oleh lisdawati (nurul iman) dan watak carl zafran (adi putra)... bertambah la suka kan...weeee..
boleh tak nak request TV1 tayang kan drama ni balik... please3... tajuk drama lupa da...

lisdawati & adiputra


novel cinta pertama

Sunday, November 13, 2011

lagu baru Jamal Abdillah feat Malique - lirik

personally love this song!!! first time dengar dekat HOT FM terus jatuh hati...
even aku tak berapa nak paham lagi maknanya...yang aku paham lagu perihal kemaafan!!!
tapi puitis bahasa lirik dan lagunya aku suka...
tatkala RAP dan POP bergabung terhasillah pemanis halwa telinga.....
tajuk lagu "aku maafkan kamu" ...lagu baru Jamal Abdillah feat Malique...
aku sertakan liriknya....

AKU MAAFKAN KAMU
Lagu : Malique, Jamal Abdillah and Tripdisz
Lirik: Malique


Aku minta maaf di atas segala perbuatanku
Ternyata, kamu lebih suci dari apa yang kubayangkan


* Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak
Atur sepuluh daktil batal yang batil
Detik dua usul ditutup satu lagi tampil
Dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil
Minta diisolasi dari dalil busuk jahil
Aspirasi tak serasi dengan suara bunyi
Inkarserasi dari penghuni dan keluarga bumi
Surat wasiatnya atas paksi dalam rumi
Minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni
Mana cepat terbang atau kelar gelang tangan
Buah fikiran aneh tergantung di persimpangan
Halusinasi susuli ketandusan ihsan
Ubat parut auditori kesan artileri insan
Gagal dikesan


C/O
Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku


Timbul tenggelam, timbul tenggelam
Acapkali terpendam, acapkali tersergam
Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam
Ini bukan lagu rindu ini madah dendam
Kutimbang tanpa neraca di awal usia
Kudihukum masuk neraka oleh manusia
Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
Jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu
Maafkan mereka, mereka tidak tahu
Mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu
Mereka tidak fasih malah fasik guna kata
Kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa
Maafkan mereka, mereka tiada nilai
Ibu bapa lalai dari kecil dah diabai
Tanpa kasih sayang, mereka suka menyakiti
Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati
Atas kepala murai sekawan
Baling kurambit kucup lehernya
Terlalu rahi dendam diangan
Sampai terkacip mulut mahirnya
C/O


Jangan ahli sihir seru nama maharaja
Nanti segerombolan hantu bisu yang menjelma
Guna hak berfikir sebelum hak untuk bersuara
Kalau terpelajar sila guna hak miranda
Pura-pura dengar, telan tapi tidak hadam
Hafaz bila lafaz tapi mereka tidak faham
Mereka mula kiri, aku kanan bila baca
Sudah mahir rumi, mari tafsir alif ba ta


*Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak
Ternyata, kamu lebih suci dari apa yang ku bayangkan


p/s:: kemaafan itu adalah kemanisan. berilah kemaafan jika dipinta. mohonlah kemaafan tanpa dipinta ....

Monday, October 31, 2011

saya ... tapi ...

saya sedar
tapi saya buat-buat tak sedar
saya tahu
tapi saya buat-buat tak tahu
saya takut
tapi saya buat-buat tak takut
saya suka
tapi saya buat-buat 'cool'
saya rindu
tapi saya tak nak nak 'sms'
saya teringat
tapi saya takut nak 'call'
saya kecewa
tapi saya buat-buat biasa
saya benci
tapi saya malas nak ambil peduli
saya malas
tapi saya lagi malas nak buat-buat rajin
saya cantik
saya yang perasan sendiri

itulah saya.. suka hipokrit!!!
kamu semua macam saya tak???

p/s:: sya tambah jam kt sebelah supaya saya lebih hargai masa. kononnya!!!

Tuesday, March 8, 2011

sebok sendiri

rasa terhimpit dek masa.
sama ada aku betol betol sebok.
atau aku buat buat sebok.
atau aku memang tak sebok pon.
hanya aku dan sebok yang tahu.

sampai satu tahap.
aku rasa sangat sangat penat.
bukan buat buat penat.
jauh sekali nk tipu rasa penat.

kepada dia yang aku tunggu.
cubalah untuk mengerti.
atau aku yang perlu berhenti.
mengharap pada yang tak pasti.
aku keliru sendiri.
benci dan benci.

cepatlah masa berlalu. cepatlah cuti semester.

Monday, January 31, 2011

kanser kereta

ekceli, aku baca satu info tentang air-cond kereta dan kanser. Dan rasa terpanggil untuk berkongsi info ini dgn korang semua. dan diigatkan juga, aku tidaklah mengkaji perkara ini secara saintifiknya (seperti saudara zul4kulim tulis dlm entrinya). so just read. percaya atau tak terpulang!!!
RENUNG-RENUNGKAN SELAMAT BERAMAL!!!

************************** xoxoxoxo ****************************

Padanlah ramai yang mati akibat kanser mutakhir ini. Kekadang kita bertanya daripada mana puncanya penyakit ini. Disini saya sebut contoh yang memberi kita kefahaman tentang sumber kejadian kanser ini. Ramai diantara kita akan memasuki kereta diawal pagi, dan keluar kereta dilewat malam, tujuh hari seminggu. Kereta adalah rumah kedua kita. Tetapi kita tidak menyedari "bom-jangka" yang menunggu kita. Hanya dengan sedikit langkah pencegahan yang terlalu mudah, kita boleh menghindarkan diri daripada "bom-kanker" ini.

Sampaikanlah maklumat ini kepada seramai yang mungkin, ia mungkin menyelamatkan ramai kawan-kawan kita. Masih belum terlambat untuk kita berbuat perubahan!

Tolong jangan pasangkan pendingin kereta sebaik sahaja kamu memasuki kereta.
Sebaik memasuki kereta, bukalah pintu (dan/ atau tingkap) untuk beberapa minit.

Ini sebabnya:

Mengikut satu kajian, dashboard kereta, sofa dan pewangi mengeluarkan Benzene, toksin penyebab kanser (carcinogen - cuba kamu ambil sedikit masa dan hidu bauan saperti "plastik terbakar" didalam kereta).

Selain daripada penyebab kanser, Benzene juga meracuni tulang, menyebabkan anemia dan mengurangkan sel darah putih. Pendedahan berpanjangan kepada Benzene akan menyebabkan leukemia, meningkatkan risiko kanser. Ianya juga boleh menyebabkan keguguran janin.

Kadar Benzene yang boleh diterimapakai secara indoor (dalaman) adalah 50mg sekaki persegi. Kereta yang diparkir secara indoor (berbumbong) dengan cermin yang tertutup mengandungi 400-800mg Benzene.

Jika diparkir diluar, dibawah sinar matahari pada suhu 60 darjah Fahrenheit, kadar Benzene didalam kereta itu meningkat mendadak ketahap HK +852 20004000mg, 40 kali melebihi tahap yang boleh diterima.

Mereka yang memasuki kereta, dengan cermin tingkap yang tertutup sudah pasti akan menghidu, dengan kadar kecepatan yang segera, jumlah toksin yang melampau banyaknya!

Benzene adalah toksin yang boleh merosakkan buah pinggang dan paru-paru. Dan yang lebih serius, tubuh kita menghadapi masalah yang sukar untuk membuang toksin ini.

Jadi kawan-kawan, langkah pencegahannya mudah sahaja. Tolong buka pintu dan cermin tingkap kereta anda seketika sebelum masuk - dan berikan sedikit masa untuk udara maut dalaman kereta dikeluarkan.

Fikirkan:
Apabila sesorang berkongsi sesuatu yang berharga dengan kamu dan memberi menafaat kepada kamu, kamu mempunyai tanggungjawab moral untuk berkongsi dengan orang lain.

************************** xoxoxoxo ****************************

p/s : naseb aku mmg jenis buka tingkap keta setiap kali masuk keta. lps ni mgkin masa panas enjin keta pagi3 aku buka semua pntu keta bgi kuar semua udara kotor dlm keta. Mgkin juga nak cari daun pandan ganti ambi pure lavender!!!. ANDA MAMPU MENGUBAHNYA. *__________*

Wednesday, January 26, 2011

senyum..tak perlu kata apa-apa

5 sebab kita perlu senyum!!!

-: senyum membahagiakan kita dan orang sekeliling kita.
-: senyum akan meneutralkan rasa marah gelisah dalam diri.
-: senyum akan menjadikan kita lebih santai dan gembira.
-: senyum juga adalah senaman paling mudah dan fleksible.
-: senyum tidak dikenakan bayaran.
:*: tpi TOLONG jgn buat3 senyum...tu namanya senyum kambing.
senyum yg xikhlas. tak ikhlas mean HIPOkrit mcm KONkrit...don't like3...
tp ...jgn senyum mcm nutt ... ^____________^

senyum...tak perlu kata apa - apa!!!

even..skrg tgh hot lagu senyum by Malique-ft-najwa...
tpi aku suka lagu senyum seindah suria!!!
yg xpernah dgr lagu ni...meh aku nyanyikan special untuk korang!!!

Senyum seindah suria
Yang membawa cahya
Senyumlah dari hati
Duniamu berseri

Senyum umpama titian
Dalam kehidupan
Kau tersenyum ku tersenyum
Kemesraan menguntum

Senyum... kepada semua
Senyumanmu amatlah berharga
Senyum... membahagiakan
Dengan senyuman terjalinlah
Ikatan...

p/s :: aku senyum lawa tak??? baik cakap LAWA bkn lawaK

Sunday, January 23, 2011

dOa sENjAtA kiTa

sesekali entry yg berilmiah!!!!

Kawan3 jom kita merebut peluang memanjatkan doa pada waktu-waktu terbaik untuk berdoa :-

:- waktu di antara azan dan iqamah (jgn tiba3 alih channel bila azan kt tv)
:- ketika bersujud di dalam solat (jgn tiba3 duk teringat nk update status fb)
:- selepas solat subuh sebelum matahari terbit (jgn cepat3 tarik selimut balik)
:- waktu tengah malam/sepertiga malam (pasang niat untuk bangun)
:- ketika berpuasa (jgn sebok pikir berbuka nk mkn apa)
:- sewaktu bermusafir / dalam perjalanan (jgn sebok bergambar mcm3 gaya)
:- pada malam Jumaat (jgn sebok layan Uts Amirul saja...)
:- malam Lailatul Qadar (bertuah nya klu dapat)
:- waktu diantara dua khutbah (jgn duk layan mengantuk)
:- pada waktu kita teraniaya dan dizalimi (jgn sebok berdendam)


DAN sebaik-baiknya beradab bila berdoa :-

:- sebelum berdoa sebaiknya dalam keadaan bersih, berwudhu' dan mengadap kiblat
:- memulakan doa dan mengakhiri dengan memuji Allah SWT dan selamat untuk Rasulullah saw
:- hati mesti hadir, khusyuk, tenang dan penuh berharap Allah mengabulkan doa kita
:- berdoa dengan suara perlahan dan mengangkat tangan separas hidung. Merapatkan kedua tapak tangan dan setelah selesai berdoa, menyapukan tapak tangan ke muka.
:- Doa permohonan itu sebaik-baiknya diulang-ulang sebanyak tiga kali


p/s : Allah pasti kabulkan doa kita dengan pelbagai cara. kerna DIA Maha Mengasihani.
:- kredit to haluan.org.my

Friday, January 14, 2011

hIduP ini perLu dugaAN.

aku pernah jatuh.tapi aku tak malu untuk bangkit.
kini aku mampu berlari.tapi aku tak lupa saat terbaring.

aku pernah kehilangan.tapi aku tak malu untuk mencari.
kini aku memiliki.tapi aku bersedia saat pergi.

aku pernah hanyut.tapi aku tak malu berpaut.
kini aku mampu menongkah arus.tapi aku tak lupa untuk sesekali ke tebing.

aku pernah menangis.tapi aku tak malu menitiskan air mata.
kini aku sering ketawa.tapi aku tak lupa saat mata kemerahan.

yup.dalam hidup kita sentiasa hadirnya dugaan dan ujian.yg pasti untuk menguji
akal dan kewarasan iman kita. sebagaimana anggerik tak pernah lupa menghiasi laman situan.
begitulah masalah akan menjadi penyeri yang menghiasi hidup kita.
terpulang kepada kita bagaimana untuk mencorak dugaan yang hadir di atas kanvas hidup kita.
melalui kehidupan yang sukar akan menjadikan kita matang untuk bertindak dan beraksi.
kepada kawan3 di luar sana yang sedang bergelut dengan cabaran dan ujian.
Yakinlah DIA hanya menguji hambanya dalam lingkungan kemampuan hambanya.
Kerna DIA Maha Pengasih dan Penyayang.


aduh.stress.tension.rasa nk menangis tapi air mata xnak keluar.pedih.sakit hati.
tapi bila pikir balik.sendiri yg careless.sendiri tanggung.aduh.menikam jiwa.
aku ingin hikayatkan di sini.tapi belum cukup kuat.aku pasti menulis bila dah kuat.
moralnya.jangan cuai.DON'T put 100% trust when u r doing online banking. ^..^
(ada masalah baru sibuk nk muhasabah diri...choi sgt!!).

Tuesday, January 11, 2011

ok.pening.stop!!!

aduh.melalui hari-hari yang xkeruan.dalam dilema untuk memilih dan membuat keputusan.
semua subject nampaknya susah (alasan si pemalas.baru masuk first lecture dah ckp susah).
NLP for sure da kena drop sbb clash. jadinya kena cari subject laen utk untuk replace.
NLP - Natural Language processing kakak kepada IR - Information Retrieval.susah juga!!!
wake not wake.sedar x sedar.now aku dah semester3.uitm students ckp part3.kira final year. hahaha.hopefully la finale.penat dah belajar.penat dan penat sangat.
lepas ni pikir gubahan hantaran plak. ^_____^...

ok.semalam aku buat 20k service kt proton glenmarie.kena dlm 5rat ok.normal kot utk major service. hahaha.sibuta enjin pergi service.so bayar je la.
tambang teksi dari glenmarie ke i-city s.Alam rm17. normal price la kot.sibuta teksi.so bayar je la.
tpi aku rasa teksi bermeter.normal la kot rm17.

VS



Wednesday, January 5, 2011

selamat.tahun.baru.2011.

selamat tahun baru 2011 utk diri sendiri dan lovely fren!!! :-

harapan seorang aku tuk 2011
:- bekerja bersungguh3
:- belajar bersungguh3
:- diet bersungguh3
:- menabung bersungguh3
:- serba serbi bersungguh3


bila seorang aku berprasangka!!!

aku ada masalah think out of chapter ::

contoh 1 :: berkaitan nama org
nama johan - aku bygkan johan nama utk lelaki ensem..so klu xensem dimata aku (sbb ensem subjektif kan) maka xsesuai nama johan.
nama bob - untuk lelaki berbadan besar..so klu kurus kering panggil bob rasa sgt xsesuai.
nama marina - rasa mcm orangnya garang tapi anggun, bergaya (sbb boley panggil marry)..so klu marina bertudung labuh dan lemah lembut rasa xsesuai
nama aminah - klu ada kwn3 nama aminah dan suruh panggil amy aku rasa nk lempang 180x...sebab nama aminah sgt suci murni
(nama nurrul - apa korang rasa??? lemah lembut ke lemah gemalai???...muntah sekarang!!!...)

contoh 2 :: perbezaan malam dan siang
dari kecik smpai umo da 24 tahun...malam jumaat + malam ahad + malam sabtu + atau malam3 lain...aku xbleh bayang kan bila???
contohnya - bila sebut malam jumaat (aku akan tanya balik...jumaat malam or khamis malam)..so aku konpius sentiasa..

contoh 3 :: kaitkan mende yg xberkaitan
contohnya aku cakap aku private kan blog sbb aku keje private
(apa ye contoh laen yg aku ckp merapu???)

contoh 4 :: takot tak bertempat
takot nk update blog selalu....kan dpt anugerah top blogger plak
takot pada risiko (sbb xpernah ke disko)
takot nk tukar ringtone utk msg or call in...sbb takot xdengar
takot nk draw duit kt atm..takot salah tekan pin number....
takot nk ckp ILY...(takot ke malu ke gedik???)
takot nk pergi tempat crowded...tpi sgt teringin mcm pergi konsert DT!!! (wah beshnya!!!)
takot tgk scene klimaks dlm drama...contoh time scene hero nak kena langgar lori ke...(mesti time neyh aku alih channel lain)

contoh 5 :: cukup lah kan.....

Tuesday, December 21, 2010

lagu ini untuk aku

.lagu ini dan lagu ini.

Mungkin ini memang jalan takdirku
Mengagumi tanpa dicintai
Tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
Dengan hidupmu, dalam hidupmu

Telah lama ku pendam perasaan itu
Menunggu hatimu menyambut diriku
Tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
Bahagia untukku, bahagia untukku

Ku ingin kau tahu diriku di sini menanti dirimu
Meski ku tunggu hingga hujung waktuku
Dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
Dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
Tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
Dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap saja

Friday, October 29, 2010

:: macam dah terlambat ::

rasa macam da lambat sgt!!!! aduh mampu kah???
rasa nk undur masa balik!!!! tapi mustahil kan??

berusaha (xsempat)
bertawakkal (semoga berjaya)


peRAsaAN :: gelabah kalut

Thursday, October 28, 2010

::ptptN yg tertunGGak:

aduh!!.sangat.pening.tiba3.baru.perasan.yang.tunggakan.ptptn.bnyk.lagi.
dulu.ronggeng.duit.ptptN.skrg.pening.nk.bayar.
jgnkan.nk.byr.pnjaman.nk.byr.tunggakan.pon.dah.pening.lalat.

tiba3.terpikir.boley.ke.tak.request.deposit.DUITHANTARAN.
sebab.nk.byr.tunggakan.ptptN.
tapi.bak.kata.nuTT.aku.nak.minta.dgn.sape?.
hahahha.susah3.

rasa.nak.keje.part.time.la.tapi.nk.keje.apa?.
mcm.nk.keje.kedai.kek.ke?.besh.jgk.!!!

aduh.berat.badan.naek.misi.GAGAL.
kena.bergigiH.lagi.
nak.hadiah.diri.sendiri.jugak!!!

pERasaaN :: "sepatah.msg.awak.seribu.makna.utk.sya!!!!"