Friday, January 14, 2011

hIduP ini perLu dugaAN.

aku pernah jatuh.tapi aku tak malu untuk bangkit.
kini aku mampu berlari.tapi aku tak lupa saat terbaring.

aku pernah kehilangan.tapi aku tak malu untuk mencari.
kini aku memiliki.tapi aku bersedia saat pergi.

aku pernah hanyut.tapi aku tak malu berpaut.
kini aku mampu menongkah arus.tapi aku tak lupa untuk sesekali ke tebing.

aku pernah menangis.tapi aku tak malu menitiskan air mata.
kini aku sering ketawa.tapi aku tak lupa saat mata kemerahan.

yup.dalam hidup kita sentiasa hadirnya dugaan dan ujian.yg pasti untuk menguji
akal dan kewarasan iman kita. sebagaimana anggerik tak pernah lupa menghiasi laman situan.
begitulah masalah akan menjadi penyeri yang menghiasi hidup kita.
terpulang kepada kita bagaimana untuk mencorak dugaan yang hadir di atas kanvas hidup kita.
melalui kehidupan yang sukar akan menjadikan kita matang untuk bertindak dan beraksi.
kepada kawan3 di luar sana yang sedang bergelut dengan cabaran dan ujian.
Yakinlah DIA hanya menguji hambanya dalam lingkungan kemampuan hambanya.
Kerna DIA Maha Pengasih dan Penyayang.


aduh.stress.tension.rasa nk menangis tapi air mata xnak keluar.pedih.sakit hati.
tapi bila pikir balik.sendiri yg careless.sendiri tanggung.aduh.menikam jiwa.
aku ingin hikayatkan di sini.tapi belum cukup kuat.aku pasti menulis bila dah kuat.
moralnya.jangan cuai.DON'T put 100% trust when u r doing online banking. ^..^
(ada masalah baru sibuk nk muhasabah diri...choi sgt!!).

5 comments:

Anonymous said...

sabar yunk...watever pon...ak kan ade....kuikuikui...poyo jerk

lalang said...

hi cik misteri...keep reading!!!

k.e.r.i. said...

blog dah berkulat baru reti nak update?

Quc@i said...

bersawang sungguh...

Lang Legar said...

kalau tak ada dugaan, takkan terasa manisnya hidup setelah ditelan pahit segala ujian dan cabaran..

tak terasa keasyikannya setelah berhempas pulas untuk senang..

dan akan lebih bererti jika setiap yang datang itu disyukuri nikmatnya..