Wednesday, January 5, 2011

selamat.tahun.baru.2011.

selamat tahun baru 2011 utk diri sendiri dan lovely fren!!! :-

harapan seorang aku tuk 2011
:- bekerja bersungguh3
:- belajar bersungguh3
:- diet bersungguh3
:- menabung bersungguh3
:- serba serbi bersungguh3


bila seorang aku berprasangka!!!

aku ada masalah think out of chapter ::

contoh 1 :: berkaitan nama org
nama johan - aku bygkan johan nama utk lelaki ensem..so klu xensem dimata aku (sbb ensem subjektif kan) maka xsesuai nama johan.
nama bob - untuk lelaki berbadan besar..so klu kurus kering panggil bob rasa sgt xsesuai.
nama marina - rasa mcm orangnya garang tapi anggun, bergaya (sbb boley panggil marry)..so klu marina bertudung labuh dan lemah lembut rasa xsesuai
nama aminah - klu ada kwn3 nama aminah dan suruh panggil amy aku rasa nk lempang 180x...sebab nama aminah sgt suci murni
(nama nurrul - apa korang rasa??? lemah lembut ke lemah gemalai???...muntah sekarang!!!...)

contoh 2 :: perbezaan malam dan siang
dari kecik smpai umo da 24 tahun...malam jumaat + malam ahad + malam sabtu + atau malam3 lain...aku xbleh bayang kan bila???
contohnya - bila sebut malam jumaat (aku akan tanya balik...jumaat malam or khamis malam)..so aku konpius sentiasa..

contoh 3 :: kaitkan mende yg xberkaitan
contohnya aku cakap aku private kan blog sbb aku keje private
(apa ye contoh laen yg aku ckp merapu???)

contoh 4 :: takot tak bertempat
takot nk update blog selalu....kan dpt anugerah top blogger plak
takot pada risiko (sbb xpernah ke disko)
takot nk tukar ringtone utk msg or call in...sbb takot xdengar
takot nk draw duit kt atm..takot salah tekan pin number....
takot nk ckp ILY...(takot ke malu ke gedik???)
takot nk pergi tempat crowded...tpi sgt teringin mcm pergi konsert DT!!! (wah beshnya!!!)
takot tgk scene klimaks dlm drama...contoh time scene hero nak kena langgar lori ke...(mesti time neyh aku alih channel lain)

contoh 5 :: cukup lah kan.....

No comments: