anak perempuan mom yang penakut nak pergi dapur rumah sendiri. untung ada 3 adik lelaki yang perkasa kononnya.
Tuesday, October 20, 2009
::diLaNda peRasaAN::
diLanda ombak - checked
diLanda banjir - checked
diLanda perasaaN - checked
diLanDa PERASAN - unchecked
:: diLanda perasan == melukut tepi gantang (mmg xkena pon, tp suka ati aku).....org perasan bagus paling dinyampahi oleh aku la..... budget ensem atau cun walhal tade la cun sgt..... mcm si gadis melayu yg beauty without brain (secara am dan puratanya)
::laSt week aku balik kg, xtertannggung rindu pada myMom (sebenarnya ada sedikit kesalahan teknikal pada sendi tulang aku)
::dalam perancangan daTe dgn insAn tersayanG....misi borak sampai keJanG mulut...(klu mulut dah kejang masing2 berhenti la bercakap)
persOalan :: apakah petua elakkan sakit perut (nak bebe) sewaktu dlm perjalan jauh (naek bus dr kuantan ke putrajaya cthnya) - aku taw nutT ada jawapan!!!!
Monday, April 27, 2009
aku raSa cantek!!!
aku cuma nak menyatakan bahawa aku memang sudah jatuh cinta!!!!
aku sangat jatuh cinta......
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
::: aku jatuh cinta pada coding ASP+VB!!!!
Wednesday, April 8, 2009
sekarang dia kecintaan ku...sungguh!!!!
oyeahhhhh...ku sudey nonton ini muvie. sungguh best. sungguh besh!!
thanks to k.gai n k.uda yg menemani daku last weekend....
dek kepantasan dan kegarangan serta ketegasan merealisasikan plan kita utk nonton itu muvie!!!! oyaaa mr.VD menjadi kecintaan aku skrg....yang penting aku xkesah untuk mengotorkan jari jemariku dengan minyak hitam dsbgnya!!!! muhahahha....
betapa kuciwa jgk daku sbb watak sahabat baek ku (LETTY) dimatikan....
ermmm thanks kerna bagi aku peluang muncul utk next episode (sila blah klu xpuas hati)!!! hahhahaha rammmmm!!!! kejadah!!!!wutever!!
apa3 pon cerita yg berlatar belakangkan kereta dan bertemakan persahabatan,
kesetiaan dan +++ sangat mngujakan aku!!!! so guys u'all patot nengok dis muvie....
kalau nak berteman ajak aku!!!
Monday, December 1, 2008
Personaliti Diri - Part 1
aku+nadia
(16:00:55) nuttynad_86: > > November 12th ~ November 21st = Gold
(16:01:07) nuttynad_86: You know what's right and what's wrong for you. You are cheerful and outgoing. It's hard for you to find the one you want, but once you find theright person, you won't be able to fall in love again for a long time.
(16:01:17) nurrul_nughul: :))
(16:01:20) nuttynad_86: =))
(16:01:27) nurrul_nughul: maknanya
(16:01:29) nurrul_nughul: ahahah
(16:01:54) nuttynad_86: btol la kn aku ckp?
(16:01:56) nuttynad_86: jual mahal
(16:01:59) nuttynad_86: :))
(16:03:34) nurrul_nughul: bkn la
(16:03:52) nurrul_nughul: tp It's HARD for you to find
(16:03:55) nuttynad_86: ---------------------------*AQUA*-------------------------Your feelings change suddenly and easily. You are always lonley, and liketravelling. You are truthful, but listen and believe other people tooeasily. It's hard to find love for you, and get lost in love easily.Sometimes you also get hurt by love.
(16:03:57) nuttynad_86: aku
(16:04:05) nuttynad_86: ahaha
(16:04:08) nuttynad_86: ko mmg
(16:04:14) nuttynad_86: memilih
(16:04:18) nuttynad_86: memilih
(16:04:20) nuttynad_86: tuh yg hard to find
(16:05:18) nurrul_nughul: :))
(16:05:53) nurrul_nughul: ko kena paham neh juga ----->>> but once you find theright person, you won't be able to fall in love again for a long time.
(16:06:00) nurrul_nughul: ahaha aku bkn memilih
(16:06:04) nurrul_nughul: tp it's hard
(16:06:08) nurrul_nughul: HARD ok
(16:06:09) nurrul_nughul: ahahah
----->>SEKALI LAGI DIINGATKAN aku bkn memilih@jual mahal tp kena paham IT"S HARD TO FIND....(ko kena paham neh makcik, ahahha....aku tiada kuasa pemilih, sbb belum mendaftar nga SPR)
Sunday, November 30, 2008
n3 loghat K - ver 1
Saturday, November 15, 2008
tag dr waniey
T&C:
1. Take a recent CUTE photo of urself.
2. Don't change anything, edit or whatever.
3. Post that picture
4. Post this instruction with this pic.
5. Tag 10 people to do this...
sebenarnya gambo xde la cute, tp neh ja gambo yg plg latest ada lam laptop kasen aku neh...gambo neh di ambil kt pantai teluk senangin, masa aku p berkelah sempena cuti awal ramadhan...dengan ayah nor n famz juga ayah isa n famz....
seterusnya aku nak ngeTAG
1. uji
2. nutt kamben
3. shepha
4. lang legar
5. wawa kitakamu
6. diya semut
7. amer bourdon
8. nazzyra adik nutt kamben
9. jijah
10. yanee mayasuci
planning 2009
1. BANDUNG - JAKARTA
2. SINGAPORE
3. ehehehe
4. angan3
5. insyaallah
6. kalau dh rezeki xkemana
7. my life begin......
8. duit3 dan duit
9. enjoy
10. duit = mak+adik3+keluargaku
SEMOGA IMPIAN MENJADI KENYATAAN!!!!
Tuesday, November 11, 2008
apa yg penting?..kerjasama..
hi guys!!!..korang pernah terlayan/melayan xcrita kartun Wonderpet kt TV 9...xsure la kartun neh setiap hari ke apa, tapi asal weekend ja aku mmg tgk kartun neh...dulu mmg terlayan (TERPAKSA LAYAN) tpi skang cam suka lak kartun neh...ada nilai3 murni....mula3 tgk aku selalu konplem...(ikuti perbualan aku nga aqil....)
kakyu : Aqil, tukar la channel laen bosan la
Aqil : Xnak, nk tgk wonderpet la...
kakyu : tukar la Aqil, nanti kakyu banje MAMEE...
Aqil : Xnak...(sambil buat muka xley blah)..
Kakyu : Malas r tgk...nak tido la....(xtido pon, layan jgak tgk lam diam)...
Aqil : Tido je la, klu xnak tgk.....
Kakyu : bodoh la tgk crita neh...mane boleh, wonderpet dh la kecik nk selamatkan anak panda...bla3..bla3..
Aqil : Bising lah...diam boley x....
Kakyu : Apa lak dh mmg wonderpet bodow...sama la dgn yg tgk wonderpet pon..dah la kecik nk selamatkan haiwan3 besar....bla3bla3...(ayat3 sakitkan ati aqil)
Aqil : Isyhhh dia...bising la...kan dia ckp kerjasama...
Kakyu : uh bodoh la crita ni (lam ati...btol jgk kan kerjasama...ahahah)
so...kesimpulannya bnyak nilai3 murni lam crita neh....yg dewasa3 neh pon boleh jgk la klu nk layan...mane taw dapat sesuatu yg bermanfaat.....eheheh..lagu dia wlpun out of tune tp ok la....lebey kurang la liriknya camneh....
" Telefon, telefon berbunyi..
Telefon kami datang..
Telefon, telepon berbunyi
Ada haiwan dalam bahaya 3x
Di sana
Mimin,Tuck dan Ninnin juga
Wonder Pets datang membantu
Kami tak besar dan kami tak kuat
Bila bekerjasama semua jadi mudah
Yayyyy! Wonder Pets
Apa yang penting?? Kerjasama! Apa yang penting?Kerjasama!
Wonder Pets! Wonder Pets!
Ini serius "
Sunday, November 9, 2008
aku suka dengar neh!!!
Mengagumi tanpa di cintai
Tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
Dalam hidupmu, dalam hidupmu
Telah lama kupendam perasaan itu
Menunggu hatimu menyambut diriku
Tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
Bahagia untukku Bahagia untukku
Ku ingin kau tahu
Diriku di sini menanti dirimu
Meski ku tunggu
Hingga ujung waktuku
Dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
Dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
Tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
Dan biarkan rasa iniBahagia untuk sekejap saja
Friday, November 7, 2008
~~part time/industrial training not available~~
guys...elo3....lama kot aku xupdate blog neh, sampai sarang tikus dh nk jadi kandang lembu dah pon...dah smpai tahap sarang labah2 terkena batang hidung...so sebelum labah2 tuh masuk lam lobang hidong, aku amek langkah berjaga2 utk mgupdate blog neh...sedar x sedar kita sekarang dh final year dah...sbg dak final year, so xdinafikan ramai yg duk sebok3 cari cari keje_anto resume_interview_dsb....termasuklah aku yg akan mgusha peluang3 yg ada kt midvalley sok (sambil tuh nk jmpa teman chatt kesygan aku la...SI KAMBEN MANGKUK) ...makcik tuh mmg mangkuk la...ahahha...
so, disamping kekalutan menimpa duk search jawatan kosong yg ada...aku terjumpa satu artikel (lpa lak amek kt mane, aku smpat copy ja).....tapi sgt menarik untuk renungan bersama.....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SEMUA AKAN DIKEHENDAKI HADIR TANPA SEBARANG PENGECUALIAN ::
KEKOSONGAN JAWATAN:
A. Ahli Syurga Dari Awal.
B. Ahli Neraka Dari Awal.
C. Ahli Neraka Sementara Kemudian Akan Dilantik Jadi Ahli Syurga.
EMPAT GANJARAN LUMAYAN (khas untuk jawatan A):
1. Nikmat kubur.
2. Perlindungan di Padang Mahsyar.
3. Keselamatan Meniti Titian Sirat.
4. Syurga yang kekal abadi.
TARIKH TEMUDUGA:
Bila-bila masa secara adhoc bermula dari saat membaca iklan ini.
LOKASI TEMUDUGA:
Di dalam kubur (alam barzakh).
KELAYAKAN:
Anda tidak perlu bawa siji-sijil.
Anda tidak perlu bawa pingat.
Anda tidak perlu bawa wang atau harta (yg banyak).
Anda tidak perlu berparas rupa yg cantik, hensem atau berbadan tegap
atau seksi.
Sila bawa dokumen asal Iman dan Amal.
PANEL/PENEMUDUGA:
Mungkar dan Nakir.
ENAM SOALAN BOCOR:
1. Siapa Tuhan anda?
2. Apa Agama anda?
3. Siapa Nabi anda?
4. Apa Kitab anda?
5. Di mana Kiblat anda?
6. Siapa Saudara anda?
CARA MEMOHON:
Anda cuma perlu menunggu penjemput yang berkaliber untuk menjemput
anda.Ia akan menjemput anda pada bila-bila masa saja (mungkin
sekejap lagi).
Ia akan berlembut kepada orang-orang tertentu dan akan bengis kepada
orang-orang tertentu. Ia diberi nama Izrail.
TIPS UNTUK BERJAYA DALAM TEMUDUGA TERTUTUP INI:
Hadis hasan yang diriwayatkan oleh Ahmad Hanbal, yang bermaksud
begini:
Sabda Rasullah Salawatu Alai Wasalam: "Sesungguhnya apabila jenazah seseorang itu
diletakkan di dalam kuburnya, sesungguhnya jenazah itu mendengar
suara terompah kasut) orang- orang yang menghantarnya ke kubur pada
saat mereka meninggalkan tempat itu. Jika mayat itu seorang muslim,
maka solat yang dilakukannya ketika beliau masih hidup di dunia akan
diletakkan di kepalanya, puasanya diletakkan di sebelah kanannya,
zakatnya diletakkan di sebelah kirinya dan amalan kebajikan daripada
sedekah, silaturrahim, perkara kebajikan dan ihsan diletakkan di
hujung dua kakinya.
Ia akan didatangi malaikat dari aras kepala, maka solat itu berkata
kepada malaikat: dari arasku tidak ada jalan masuk. Kemudian
malaikat berpindah ke sebelah kanan, maka puasa berkata kepadanya:
dari arasku tidak ada jalan masuk. Kemudian malaikat berpindah ke
sebelah kiri, maka zakat berkata kepadanya: dari arasku tidak ada
jalan masuk. Kemudian di datangi dari arah kedua hujung kakinya dan
berkatalah amal-kebajikan: di bahagianku tidak ada jalan masuk. Maka
malaikat berkata kepadanya: Duduklah kamu. Kepadanya (mayat)
memperlihatkan matahari yang sudah mula terbenam, lalu malaikat
bertanya kepada mayat itu:
Apakah pandangan kamu tentang seorang laki-laki (Muhammad) yang kamu
dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan bagaimana penyaksian kamu
kepadanya? Maka berkata mayat itu: Tinggalkan aku sebentar, aku
hendak sembahyang. Maka berkata malaikat: Sesungguhnya engkau akan
mengerjakan solat (boleh saja solat) tetapi jawab dahulu apa yang
kami tanya ini. Apakah pandangan kamu tentang seorang laki-laki
Muhammad) yang kamu dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan
bagaimana penyaksian kamu kepadanya? Maka berkata mayat itu: Laki-
laki itu ialah Nabi Muhammad Salawatu Alai Wasalam dan aku naik saksi bahawa nabi
Muhammad Salawatu Alai Wasalam itu ialah pesuruh Allah yang membawa kebenaran daripada
Allah Subhanahu Wata'ala. Maka malaikat berkata kepada mayat itu:
Demikianlah kamu dihidupkan dan begitu juga kamu dimatikan dan
dengan demikian juga kamu dibangkitkan semula di akhirat
insya'Allah. Kemudian dibuka baginya satu pintu syurga, maka dikata
padanya itulah tempat kamu dan itulah janji Allah bagi kamu dan
kamu akan berada di dalamnya. Maka bertambahlah gembira mayat itu.
Kemudian dilapangkan kuburnya seluas 70 hasta dan disinari cahaya
baginya"
Nampaknya pertahanan kita perlu kuat dari semua aras (kepala, kanan,
kiri dan hujung kaki).!
Sila war-warkan tawaran jawatan kosong ini kepada semua sahabat.
Wallahu-a'lam.
semoga anda berjaya dlm temuduga ini....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
