Wednesday, September 24, 2008

musim yg ku rindu -episod 1-

musim 1
waktu sekolah rendah...masa darjah 3 sbb darjah 3 plg senior kt kantin waktu rehat....ditambah dengan jawatan PENGAWAS SEKOLAH yg kusandang memudahkan pergerakan aku di kantin untuk mendapatkan bekalan makanan.....walaupun aku bkn student RMT tpi aku juga selalu dapat makan sesama3....sbb mmg selalu survey makanan kt RMT kt kantin setiap pagi sambil bergerak ke tempat bertugas...kalau sedap boleh singgah makan skali...ahahha...

musim 2
waktu ptg3 lph balik skolah (masa skolah rendah)....balik skolah singgah beli ABC la apa la...so naek beskal sambil mkn ABC lam plastik, borak3...gila besh....sampai ja umah, mkn3+mndi3 pahtu terus jalankan xtvt riadah...ahaha...riadah atau lebeh senang REDAH kampung.....mcam permainan klasik la......maen getah+tali+bola kaki 3+dekchop+guli+bola bintang+susun slipar+bulatan naga+telaga buruk+ dan macam3 (nama permainan adalah mengikut daerah dan poskod, so mgkin berbeza nama tapi cara dan peraturan adalah sama)...ahahah...

musim 3
waktu sekolah rendah gak...darjah 6, sbb masa neh plg senior kt sekolah...ahahha...ditambah lak jawatan sebagai PENOLONG KETUA PENGAWAS so lagi la bebas bergerak...ahahah...time neh mmg besh...ada kelas malam...p camping wakil sekolah....lepak lam libry lama dan wat sesuka hati....jejalan sekitar skolah....lepak kantin awal dr yg laen....tgh hari mak antar nasi++ sbb konon ada kelas tambahan tambah lak nk exam UPSR so ngangada tahap gaban....tapi plg gelabah ari ahad...aku xmo jadi MC di perhimpunan pagi...so aku akan make sure KETUA PENGAWAS dtg....alhamdulillah dia xpernah lak xdtg ari ahad...dan aku xpernah pon jadi MC pagi3....ahahahhaha...sronok3!!!....lagi satu time waktu PJK...slumber katak ja tukar baju lam kelas reramai (maknanya dak pompuan sahaja la) OK....ahahha....pengalaman penting...aku antara student yg berpeluang memakaikan bunga rosset (ye x ejaan neh) di bju VVIP waktu kedatangan VVIP ke sekolah masa PIBG kot...VVIP tersebut KHALID YUNUS (menteri apa ntah tp pernah jadi menteri belia dan sukan, yg rambut putih tuh)...kiranya pengalaman bidang protokol neh...dan perlu dimentionkan aku neh x la bijak pon lam akademik......

musim akan disambung episod seterusnya............

3 comments:

n u t t said...

weh ko dr skola lg da ada bakat la weh, dr sume segi, mmg hasil nye kite ble nampak sgt la, jelas, terutama bab2 nk pakai bunga rosset (aku pon xsure ejaan btol ke x)

lalang said...

bakat apa weh dr sume segi??...bakat melantak makanan free+bakat bercampur nga VVIP+bakat berlagak ketua+bakat pemimpin???? hahah mane satu segi ko maksudkan???...ahahha

Lang Legar said...

bakat anda sebagai biro protokol tegar telah digilap dari kecil..
maka anda memang orang yg kami cari haha..