Friday, September 19, 2008

bosan++anggerik

sebenarnya n3 neh adalah utk melepaskan kebosanan aku setelah keje agak siap pada pandangan aku dan juga kwn sejati chat aku dah balik (MAKCIK)...so saje nk sembang pasal bunga anggerik...kenapa aku pilih anggerik (aku xsuka sebut orkid) sbb anggerik cantik cam aku, manawan cam aku dan juga nmpak lemah lembut cam aku cuma anggerik xla warna hijau atau oren atau hitam...warnanya purple yg mendamaikan (harap nanti warna persalinan di sebelah keluarga lelaki...ahakhakhaka.."neh gyler"-ayat ujie-)...nape aku suka anggerik sbb ejaannya dekat3 dgn anggur (btw aku suka anggur juga)....ahahhha...aku sebenarnya xde la fanatik anggerik sgt pon...just suka untuk suka3....tpi mybe in future aku akan jadi penggemar anggerik yg tegar (sedang menuju ke arah itu).....

yg aku taw...bila sebut ja perkataan anggerik...aku akan terbayangkan anggerik tuh adalah bunga dan satu lagi anggerik mungkin seorang gadis desa yg lemah lembut dan cantik (cam aku, ahhaha)...mempunyai jati diri kampung yg menebal dan mempunyai peribadi luhur si gadis desa.....Biarlah bunga kecil...xminta untuk dipandang sebaliknya tegar beridi menghiasi laman si tuan...tapi bgi mereka yang tahu erti keluhuran budi pastinya menyedari dan menghargai kewujudan si anggerik.....

jom menyelami pula secara saintifik.....
Bunga anggerik (bahasa Inggeris: Orchids) merupakan bunga kebangsaan bagi negara Singapura. Kini nama Inggeris digunakan secara meluas dengan ejaan Orkid. Bunga anggerik merupakan sejenis tumbuhan berbunga yang sering di tanam sebagai pokok hiasan. Tumbuhan berbunga mula muncul pada zaman Cretaceous. Pokok berbunga pertama adalah angiosperm.
PENGELASAN SAINTIFIK
Alam : Tumbuhan
Divisi : Magnoliophyta
Kelas : Liliopsida
Order : Orchidales
Family : Orchidaceae



8 comments:

n u t t said...

ujie,ujie ko tau nurul ckp ko kemboja
*repot2

lalang said...

gila....ada neh yg nk jadi mawar desa...hahha...ujie dia saje nk api3 kan ko...kan aku bg link kan...ahahahah

Lang Legar said...

saya suka anggerik+anggur..
dan saya suka metafora bahawa anggerik sgt tegar menghiasi laman si tuan wlpn kecil dan kdg2 terlepas pandang oleh tuannyer..
sgt2 mendalam..
ke xde maksud sebenarnye haha..

lalang said...

incik lang legar...ko paham ke x???? ahahha

Lang Legar said...

kadang2 pemahaman aku melampaui batasan pemikiran manusia normal..
tapi aku sebenarnye bkn seorang pemikir hebat pn..

lalang said...

alamak...bossku xnormal.....waaaaaaaaa...aku sbg PA normal kah???...NORMAL kah AKU????

Lang Legar said...

ko paranormal...
sekian...

Anonymous said...

lalangorange.blogspot.com is very informative. The article is very professionally written. I enjoy reading lalangorange.blogspot.com every day.
fast cash loans
pay day loans