Wednesday, November 30, 2011

rasa sangat mengantuk.

saat tangan mengetuk keyboard untuk secebis entry ini,
aku sangat super duper mengantuk yang amat...
dan ku harap kan selepas publish post entry ini rasa itu akan hilang...
sejak dua tiga menjak ini aku harus kuburkan rasa mengantuk aku...
kerna....
ya betol kerna aku masih dalam kesesakan traffic asemen sepanjang 190km...
ada yang perlu aku korbankan untuk mencapai kejayaan...
mengorbankan masa tidur adalah perkara paling susah buat masa ini...
kalau di zaman belajar dulu ini bukan masalah...
kerna kita ditemani kawan-kawan yang akan sama bersengkang mata...
dan itu adalah momen terindah pelajar universiti...
tapi sekarang di saat rakan serumah yang lain enak dibuai mimpi...
aku sendiri di sini... menarikan jari di atas papan kekunci....
dan itu sungguh mengecewakan perasaan seorang aku....
dan saat ini aku sangat perlukan trigger action untuk aku terus segar...
ya aku perlukan doa ibu di kala aku belum ada doa seorang suami.. (eh tetiba!!)...
semoga aku tabah mengharungi traffic ini....

belajar itu ibadah. tuntut lah ilmu seluas lautan.walau ke negeri China mahupun ke kerak bumi.
kerana menuntut ilmu itu jauh lebih mulia berbanding melayari laman web gossip artis...


**petua hilang mengantuk versi aku.
- minum kopi sepekat yg mungkin
- skipping
- study di ruang tamu (elakkan berada di atas katil, toto dsbgnya)
- buka lampu dan kipas (klu tutup lampu mcm mane nk study)
- buka tv biarpon dah abes siaran (klu ada astro tade la abes siaran)
- tido sekejap (ni aku selalu fail sbb sekejap tu maknanya bangun pagi esok dan menyesal yang amat)
**ekceli tido sekejap ni plg mujarab tp kena make sure bangun la after 15minutes camtuh....

ok.adiks2 yang tengah study jejoms study sesama yok!!!

No comments: