Thursday, February 26, 2009

kisah itik!!

~~ermmm entry khas untuk sahabat3 aku yang ambek exam PTD last week!!!!~~

bagai itik pulang petang maknanya = berjalan sgt lambat, sama ada sengaja lambat atau mmg jenis lambat....selalunya itik mmg berjalan lambat so manusia/lain yg suka berjalan lambat boleh juga disama kategorikan dengan itik....sesungguhnya itik berjalan lambat kerana permukaan kaki itik yang menyentuh tanah lebih lebar dan luas, itik juga suka melakukan senaman sambil berjalan, sebab itulah bila berjalan seolah-olah badan itik bergerak ke kiri dan kanan, walaupon begitu itu adalah normal bagi itik kerna itik mempunya pusat graviti yang rendah kerana kakinya pendek (so sape3 yg pendek anda lebih stabil)...tapi bila perhatikan itik banyak yg kita boleh jadikan pengajaran....contoh pulang sebelum malam...itik akan pulang petang3...cuma disebabkan itik jenis lambat so, sampai rumah(reban) lambat juga.....itik neh jenis yg bertelur merata3...malas nk eram telur sendiri....pandai bertelur malas jaga.....so ada pros n kons la itik neh...erm suma pon mcam tuh bkn itik ja yg ada pros n kons!!!!!

p/s ::: segala macam fakta tentang itik hanya rekaan aku semata2...so jgn percaya!!! just for fun...OK

~~ itik kampung ~~

~~ itik bandar ~~


~~ ada lagu yang mengisahkan pasal itik ni....so kalau korang nak dgr ~~~~
klik here

9 comments:

Shepha said...

aku chop 'bagai belacan dipotong dua'.nnt aku update.smngt2

sif said...

aku dgr cite psl soklan ptd wei..member aku pon cite psl tenis tuh..hahaha~

Lang Legar said...

haha mcm sengal je korang gi exam ptd nie..
penilaian tahap dungu ke hape nie haha..

k.e.r.i. said...

aku chop bagai kambing menanduk bukit.

soklan entah pape.

memang g semata2 amek iq test je.

Shepha said...

suzi - tenis ape?ape suzi ni taip neh?

lopan - kami berhempas pulas tau.siap diskas soalan lagi walaupun secara jarak jauh haha.

keri - update cepat!

lalang said...

~~shepha == cpt update3

~~missy suzi == owh ada soklan pasal tenis tuh, xsilap aku dia tanya sape juara tenis terbuka dubai...hahha...klau xsalah la!!

~~hahha memandai je wat definisi PTD sendiri eh...meh kita senaraikan!!!
PTD -penilaian tahap dungu,
PTD - patot tak ditanya
PTD - perlu tak datang
PTD - persoalan tak dijawab

~~keri cpat dong update!!!

Lang Legar said...

Shepa ~ korang memang la ske discuss jarak jauh..kate geng2 broadband ni haha..

Lalang ~ ko kalo dah stat wat list tue, abes la berjela2 jadinye..

ape perkembangan SUMS?

Shepha said...

lopan - biase la bonding tu tak dpt dilupekan haha.
anyway aku xleh upgrade ke SUMS sbb aku bukan MMCK yg berjaye sobs.haha

Lang Legar said...

haha bonding yang amat teguh dan sukar dirungkaikan..
owh lau xley upgrade, tukar je plan prabayar atau pascabayar len or lebey drastik, tukar sim lain..
bukan susah pun hehe..